onsdag 12. oktober 2011

Husmorplikter


For å inspirere meg selv til å bruke kokeboka måtte jeg kjøpe denne søte bokstøtta 
hos Kid i dag.


Så er dagen altså kommet. Jeg har satt min første gjærdeig! Tro det eller ei. Da samboeren luftet et ønske om italiensk mat (!!) til middag i dag, ble jeg nødt til å ta et grep. Med mine kokkekunnskaper og interesse for matlaging er heldigvis ikke fallhøyden spesielt stor. Jeg fant frem kokeboka og gikk i gang med å skrive handleliste, og på menyen står det som følger: 

Pasta med de tre P´ er; Parmaskinke, Pesto & Parmesan, med cerrytomater og selvfølgelig Focaccia med rosmarin og oliven

Puha.. Focaccia-deigen er satt til heving og jeg tar meg i mellomtiden tid til en øl og å "skryte-blogge" litt. Kryss fingrene for meg!

2 kommentarer:

Lise sa...

Mmmm, dette hørtes knall godt ut :) Elsker bare sånn focaccia brød :)
Fin den bokstøtten var da !!

Linda sa...

Det ble heldigvis vellykket! :-) Nei, så fornøyd med egen prestasjon. Hihi..

Ja, den bokstøtten måtte jeg bare ha! ;-)